Cum schimbă panourile digitale publicitatea outdoor

Reclamele, indiferent de forma lor, sunt concepute pentru a realiza un singur lucru: captarea atenției unui privitor și influențarea comportamentului comercial.

În trecut, industria publicitară a utilizat în principal medii, cum ar fi presa scrisă, panourile publicitare, televiziunea și radioul, pentru a-și transmite mesajele de marketing. Aceste medii “tradiționale” au evoluat de-a lungul anilor spre publicitatea digitală în aer liber.

Cu toate acestea, odată cu apariția computerelor și a internetului, publicitatea tradițională a devenit din ce în ce mai sofisticată și publicitatea digitală s-a dovedit a fi semnificativ mai bună pentru targetarea demografică, ceea ce a determinat mulți agenți de publicitate să renunțe total la metodele tradiționale.

Totuși, inovațiile tehnologice recente au determinat mulți jucători mari din industria publicității să se întoarcă la formele tradiționale de publicitate, în special panourile digitale. De ce? Deoarece, spre deosebire de anunțurile online, panourile nu sunt văzute ca fiind un inconvenient. În unele cazuri, panourile sunt văzute ca fiind “artistice”, atunci când creativitatea și inspirația își dau mâna.

Dar ce putem spune despre captarea atenției trecătorilor? Folosind noile tehnologii interactive, panourile au devenit mai mult decât imagini statice pictate pe un perete: panourile sunt acum membri participanți la IOT – Internetul obiectelor și devin din ce în ce mai inteligente în fiecare zi.

Prezentarea panourilor inteligente

În călătoriile dumneavoastră cu mașina, cu autobuzul sau pe jos, ați văzut fără îndoială un panou LED. Pentru a fi clar, atunci când ne referim la un panou electronic sau digital, nu ne referim doar la panouri publicitare tradiționale, precum cele pe care le vedeți lângă drumuri, șosele, piețe, dar și ecrane digitale mai mici care ar putea apărea în stațiile de autobuz, centre comerciale sau alte zone cu trafic.

Odată recunoscute ca un succes în publicitatea outdoor, panourile digitale s-au impus repede. Dar, chiar dacă panourile digitale permit afișarea unei succesiuni de anunțuri, acest tip de panouri sunt încă foarte ușor de ignorat.

Pentru ca orice reclamă să capteze cu adevărat atenția, anunțul trebuie să vorbească literalmente cu privitorul, dar și figurativ. Aici apar panourile inteligente.

Ce este publicitatea inteligentă?

O reclamă “inteligentă”, la fel ca un smartphone sau orice alt dispozitiv “inteligent”, este un anunț care poate reacționa dinamic la mediul său prin trimiterea și primirea de date printr-o rețea de informații (cum ar fi Internetul).

Conceptul de publicitate inteligentă există de ceva timp; de fapt, orice publicitate digitală, care își poate adapta mesajul în funcție de timp, dată sau vreme, poate fi deja considerată o “reclamă inteligentă”.

Rețineți că, deși aceste panouri adaptive pot părea extrem de inteligente în comparație cu panourile statice tradiționale, acestea sunt încă implementări foarte simple care abia deschid drumul spre ceea ce ar putea realiza un panou cu adevărat ”inteligent”.

Ce fel de lucruri vor face panourile din viitor? Ele vor reacționa dinamic la mediul lor, schimbând conținutul afișat pe ecran pe baza informațiilor pe care le pot colecta despre dumneavoastră, privitorul.

Pentru a îndeplini această sarcină, panourile sau ecranele digitale ale viitorului vor fi echipate cu o serie de tehnologii, de la camere de luat vederi, radar, infraroșu și antene, care vor oferi “ochii” necesari pentru a putea vedea, asculta și reacționa la mediul înconjurător.

Publicitate inteligentă

Panourile inteligente echipate cu aceste tehnologii încep deja să apară în întreaga lume, iar mai jos sunt doar câteva din diferitele tipuri de scenarii pe care industria de publicitate a început să le experimenteze.

Omul care tușește

În Suedia, agenția de publicitate Akestam Holst și lanțul farmaceutic cunoscut sub numele de Apotek s-au reunit pentru a crea o campanie de publicitate receptivă pentru a ajuta la combaterea fumatului.

Modul în care funcționează este simplu: atunci când un fumător trece pe lângă ecran, detectoarele de fum instalate în sistem declanșează un videoclip al unui bărbat care tușește. Acest videoclip este un mesaj anti-fumat și o reclamă pentru produse destinate să combată dependența de nicotină.

Acest tip de campanie publicitară digitală este un exemplu convingător, deși simplu, de gândire creativă combinată cu tehnologia care este disponibilă de decenii. Acest tip de anunț este greu de ignorat, pentru că, la fel ca cineva care vă strigă aleatoriu numele pe stradă, anunțul comunică direct persoanei, crescând șansele ca acesta să se oprească și să-i acorde atenție.

Recunoaștere facială și videoclipuri dinamice

O variantă de reclamă digitală în aer liber este echipată cu camere de recunoaștere a feței care sunt capabile să identifice sexul, expresia feței, vârsta și compoziția unei mulțimi care trece.

Această capabilitate a permis dezvoltatorilor să programeze o serie de videoclipuri care reacționează dinamic la oricine ar putea fi în apropiere. De exemplu, dacă o femeie trecea pe lângă ecran, un salut preîncărcat va juca sub forma unui videoclip care folosește expresii precum “Bună ziua, doamna mea”.

În plus, deoarece camerele încorporate în unitate pot detecta expresii faciale, anunțul poate fi programat pentru a juca jocuri interactive cu privitorul. În acest exemplu particular, anunțul se poate angaja în concursuri de vizionare sau în alte activități, cum ar fi îndrăzneala privitorului să nu râdă în timp ce “vorbitorul” efectuează un dans prost. În funcție de modul în care participantul reușește (sau nu reușește) la finalizarea jocului, anunțul va reacționa în consecință.

Acest lucru este deosebit de interesant atunci când luați în considerare faptul că aceste camere de luat vederi pot recunoaște când o familie format din copii mici și părinții lor sunt în trecere. Videoclipul poate reacționa dinamic la aceste tipuri de situații și se poate adresa direct copiilor, făcând ca întregul grup să se oprească și să interacționeze cu anunțul.

Actualizarea panourilor tradiționale

Conversia a ceea ce afișează un panou tradițional într-o publicitate inteligentă este mult mai dificilă decât exemplele pe care le-am furnizat până acum. Pentru ca un panou să reacționeze la mediul său, “ochii” lui trebuie să fie capabili să ia decizii pe baza autoturismelor care tranzitează drumul, ceea ce este la fel de dificil precum sună – imaginați-vă că vă aflați pe autostradă și încercați să evaluați autoturismele și ocupanții care trec, apoi să intuiți lucrurile care i-ar putea bucura/interesa; ar fi foarte dificil.

Mai multe companii lucrează la soluții noi la această problemă, respectiv un sistem sofisticat care analizează datele anonime agregate de telefoanele mobile aflate în vehiculele care trec. Odată ce aceste date sunt procesate prin sistem, sistemul poate modifica în mod dinamic conținutul panoului publicitar pentru a afișa o publicitate relevantă pentru cei din grup.

De exemplu, dacă din întâmplare pasagerii dintr-un grup de vehicule din zonă sunt în mare măsură părinți și din copiii lor, anunțul care ar fi putut reprezenta inițial o mașină nouă poate modifica conținutul acesteia pentru a promova în schimb un nou film de familie care are premiera în weekend.

În plus, pe lângă analizarea datelor anonime, tehnologia poate identifica și tipurile de vehicule care trec. În acest caz, dacă trece un grup mare de vehicule Dacia, anunțul s-ar putea schimba și afișa anunțuri pentru vehiculele Duster, cu un fel de ofertă specială pentru proprietarii Dacia.

Viitorul publicității outdoor este digital

Având în vedere că aceste tehnologii devin mai puțin costisitoare și, prin urmare, mai ușor disponibile, este sigur că există un impuls pentru dezvoltarea și îmbunătățirea mediilor de publicitate outdoor pentru mai multă inteligență și o gamă mai largă de interactivitate.

Toată lumea ar trebui să se aștepte să vadă mai multe astfel de campanii publicitare creative făcându-și drumul către publicul larg în următorii ani, mai ales dacă agenții de publicitate pot dovedi eficiența mai mare a acestor tipuri de experiențe interactive de publicitate. Această extindere va oferi un nou nivel de confort consumatorilor și o oportunitate pentru firme de a face bunurile și serviciile lor mai cunoscute în rândul publicului țintă.