Creeați-vă reclama!

Creativitatea este o componentă cheie a unei campanii publicitare de succes.

În timp ce sistemul publicitar, locația și calendarul sunt foarte importante, fiecare în felul ei, creativitatea poate adesea să facă diferența!

Dacă vă creați propria grafică de campanie, mai jos sunt câteva instrucțiuni și instrumente care vă vor ajuta.

Instrucțiuni și specificații pentru crearea reclamelor în outdoor

Simplitatea este direcția fundamentală pentru crearea unui design bun în outdoor. Cele mai eficiente modele out-of-home surprind esența unui mesaj cu expresivitate. Din acest motiv, un design bun în outdoor poate conduce la o publicitate mai bună în alte medii: radio, televiziune, internet.

Sfaturi rapide pentru un design bun în outdoor

  • Identificarea produsului. Asigurați-vă că puteți citi textul de pe panou!
  • Cuvinte puține. Nu mai mult de 10 cuvinte în total și 5 cuvinte în titlu!
  • Cuvinte scurte. Utilizați cuvinte scurte pentru o înțelegere mai rapidă!
  • Fonturi mari și lizibile! Cuvintele sunt văzute de la distanțe de 100 – 250 de metri. Orice text care este integrat în grafică ar trebui să fie cât mai mare posibil. (Vezi graficul și notele de mai jos)
  • Uitați regula “Spațiul alb”! Această regulă nu se aplică la Outdoor. Spre deosebire de printul clasic, dimensiunea reală de vizionare este prea mică. Este ca și cum ați avea un anunț de ziar de 2cm x 5cm cu mult spațiu alb.
  • Creșteți grosimea liniilor! La 200 de metri, liniile subțiri dispar optic.
  • Folosiți culori îndrăznețe! La 200 de metri subtilitatea nu funcționează.
  • Contrast mare! Contrastul ridicat înseamnă o vizibilitate mai bună.
  • Simplificați totul! Concentrați-vă pe o idee sau un mesaj cheie.
  • Vizualizare de la 5 metri! Priviți reclama dumneavoastră pe un monitor de calculator de la 5 metri. Acest lucru simulează vizionarea de pe șosea. Este vizibilă? Mesajul se citește ușor? Asigurați-vă că grafica dumneavoastră este lizibilă înainte de a ajunge pe panouri!
  • Vizualizare timp de 5 secunde! Priviți reclama pentru 5 secunde. Acest lucru simulează trecerea pe lângă panou. Puteți citi întregul mesaj în 5 secunde? Dacă nu, și șoferii vor rata mesajul dumneavoastră!

Culorile și combinațiile acestora pentru grafica print – nu digitală

Contrastul

Contrastul puternic în nuanță și valoare este esențial pentru crearea unui design bun în outdoor. Nuanța este identitatea de culoare în timp ce valoarea măsoară luminozitatea ei. Culorile contrastante sunt acelea la care puteți vizualiza grafica de la distanță mare.

Cele 14 combinații de culori de mai sus reprezintă cea mai bună utilizare a contrastului color pentru lizibilitatea conținutului tradițional sau reflectorizant. Exemplul A este cea mai lizibilă combinație de culori, în timp ce exemplul N este cel mai puțin lizibil.

Notă: Panourile cu LED-uri digitale și backlit-urile se diferențiază în ceea ce privește contrastul: cele mai multe culori strălucitoare / luminoase funcționează bine pe un fundal negru.

Imaginea

Avansurile tehnologiilor de producție permit agențiilor de publicitate să utilizeze imagini din ce în ce mai complexe în aplicațiile lor creative. Cu toate acestea, cerințele pentru publicitatea efectivă în aer liber au rămas aceleași – imaginile trebuie să fie îndrăznețe, clare și ușor de înțeles.

Imaginile puternice pe un fundal simplu creează combinații cu impact puternic. Imaginea de mai jos este un bun exemplu.

Lizibilitatea fonturilor

Spațiul suficient între litere asigură lizibilitatea de la distanțe mari. Spațiere insuficientă reduce lizibilitatea cauzând ca litere adiacente să se atașeze vizual. Fără o spațiere corectă, “clar” ar putea fi receptat ca “dar”.

Paginarea

Un singur rând orizontal de text permite asimilarea rapidă a unui mesaj. Liniile de text multiple măresc timpul necesar pentru a discerne un mesaj.

Dacă este nevoie de mai mult de o linie de text, utilizați o spațiere adecvată între linii. Două rânduri suprapuse vor face un mesaj greu de citit.

  • Aglomerarea literelor într-un spațiu restrâns va reduce lizibilitatea.
  • Literele cu contururi contrastante vor pierde din definiție când sunt văzute de la distanțe îndepărtate.
  • Fonturile subțiri vor deveni invizibile de la distanțe mari.
  • Fonturile groase anulează spațiile dintre litere.
  • Fonturile cursive sunt greu de citit la orice distanță.

Ghid de lizibilitate a textului

DistanțaRezoluția printuluiLocații, sistemeÎnălțimea minimă a textuluiÎnălțimea lizibilă minimă
2 – 15mînaltăMall-uri, aeroporturi, magazine, holuri, birouri2 – 5cm2 – 5cm
15 – 30mînaltăVitrine, City light5 – 10cm5 – 10cm
30 – 100mmedieBilboard, Backlit, Rooftop, Tranzit10 – 25cm10 – 15cm
100 – 150mmedieUnipol, Bilboard, Backlit, Rooftop25 – 50cm15 – 20cm
150 – 200mscăzutăUnipol, Mesh50 – 60cm20cm
+ 200mscăzutăMesh60 – 100cm25cm

Notă: Totodată, lizibilitatea depinde de contrastul de culoare. Contraste mai mari vor permite o dimensiune mai mică a textului. Suprafețele complicate din spatele textului vor reduce, de asemenea, lizibilitatea.